woensdag 11 februari 2009

Kinderen van deze tijd


Web 2.0 heeft inmiddels de bovenlaag van Nederland bereikt: Maxime Verhagen twittert, WA blogt en JPB zit op Hyves.

Hyves is duidelijk niet aan mij besteed. Leuk voor fröbelende kids die hun eerste stapjes in de digitale wereld zetten, maar verder zie ik de toegevoegde waarde niet echt,

Lekker puh
Jan-Peter gebruikt het gewoon als eigentijds pr-middel in een poging tot hipness, maar communiceert –zoals gewoonlijk- nix substantieels (ja, hij houdt van ‘Mama Mia’, maar dat wisten we nu wel). Maar door Hyves heeft JP nu eindelijk wel vrienden, 150.000 om precies te zijn. En dat zijn er toch dik 100.000 meer dan zijn ‘collega’ Wouter Bos die overigens wel de moeite neemt om via Hyves ook een weblog bij te houden.

Vox populi
En wat schrijven JP’s ‘vrienden’ hem zoal? Een greep uit de fanmail:
“He jp alles goed met mij niet. Men hond is gisteren in genomen,omdat hij er agessief uit zit. maar het probleem is is dat hij nog nooit iets gedaan heeft. dit klopt toch niet of wel”, “Haaaaaaaaaai lekkeree harry potter”, “Hey Balky, Zin om een keer in het Leidsche te chillen?”, “Natte kroket!”, “Jp bent u ook wel eens zo bezopen als ik nu ben????”.

Kijk, daar kun je wat mee als minister-president.

Update
JP tikt MV op de vingers vanwege te enthousiast twitteren.

22 opmerkingen:

Anoniem zei

daarom ben ik blij dat ik maar 13 "vrienden" heb:)



gr. Mo

PeterQ zei

Heb je ze geteld? Virtuele of echte vrinden?

Ik haal nog geen 10 echte. Maar jij zit er wel bij hoor ;)

Anoniem zei

oh,gelukkig.......jij zit ook bij
mijn 3 echte vrienden hoor!



gr,Mo

PeterQ zei

Das goed om te horen Mo.

Maarre... niet meer dan 3 echte? Dan ben je nog minderbedeeld dan ik.

Anoniem zei

het gaat niet om de kwantiteit,maar om de kwaliteit, toch....?

PeterQ zei

Truth like a cow.

Je hebt ineens de reactieknop ontdekt hè?

Anoniem zei

ja, ik moet er zelf ook om lachen

did I do good?

Unknown zei

Bedankt voor het opdienen van een lach :-)

PeterQ zei

@ Mo:
Gewoon lekker reageren als je zin hebt hoor. Geeft mij het idee dat ik in een behoefte voorzie en dat tenminste iemand dit blog leest.

@ Edwin:
Graag gedaan hoor. A smile a day keeps the doctor away.

Anoniem zei

Mag ik ook vriendje worden? Pleaaase.

Ome Kees

PeterQ zei

Ja maar dat gaat zo maar niet.

Eerst de uitgebreide vragenlijst invullen. En dan nog een intakegesprek voor een zeer strenge ballotagecommissie.

Anoniem zei

ja, en een pasfoto bijvoegen
volgens de nieuwe regelgeving!


gr. mo

PeterQ zei

Zo is 't maar net.

Maarre... kan me alleen niet herinneren dat jij er ooit eentje ingeleverd hebt :-)

Anoniem zei

ik viel nog net onder de oude regels...

maar ik zal eens kijken wat ik kan doen

Anoniem zei

Maar hoe kom ik dan aan die vragenlijst?

Ome Kees

PeterQ zei

Eerst een vrijwillige eigen bijdrage van minimaal € 50 overmaken naar Vrienden van Q-Blog onder vermelding van ‘Aanmeldformulier nieuwe vrienden’ :D

Anoniem zei

en dan heeeeeeeel lang wachten...

don`t call us we call you:)

gr.mo

PeterQ zei

Zo, jij hanteert een wel heeeel streng toelatingsbeleid.
Wil je geen onbezoldigd secretaresse en penningmeester worden van Vrienden van Q-Blog?

Anoniem zei

jawoor, ik wil best wat vrijwilligerswerk doen.
wat houdt het precies ongeveer in??

gr mo

PeterQ zei

Nou, vooral veel potentiële vrienden zoeken, die dan geld laten storten en ze vervolgens afwijzen. Van de opbrengst kunnen we regelmatig zakenlunches voor onszelf beleggen waar we dan nieuwe strategieën gaan bespreken.

Anoniem zei

awesome!
wanneer beginnen we?

PeterQ zei

Wat mij betreft kun je gelijk al aan de slag. Begin maar met de fondsenwerving.