maandag 23 februari 2009

Terugkeer van de Fabeltjeskrant?


Deze week is het zover: dan valt de ‘langverwachte’, met veel mediabombarie aangekondigde huis-aan-huis folder van de Nederlandse crea-christenen bij ons allen in de bus.

Een aantal samenwerkende Nederlandse weblogs is onder de titel ‘Terug naar je maker’ een protestactie gestart en roept op de folder in kwestie terug te sturen naar de initiatiefnemer, ene meneer Van Helden uit Urk. Ben ik niet van plan, vind ik al teveel moeite.

Maar uit sympathie met dit bloggersinitiatief ben ik niet te beroerd om tijdelijk een steunbanner te plaatsen. Want ook ik blijf het idioot vinden dat men anno 2009 in Nederland een soort middeleeuws Sinterklaasgeloof prefereert boven een wetenschappelijk algemeen aanvaarde theorie.

Terug naar je maker? Terug naar Fabeltjesland, zou ik zeggen. En ga daar dan fijn je eigen krant in elkaar flansen.

Geen opmerkingen: