vrijdag 13 februari 2009

Wilders goes international


Een dag na De Grote Wilders Show ga ik verder niet teveel woorden vuilmaken aan deze rare relnicht. Alle zorgvuldig geplande media-aandacht levert ‘m alleen maar stemmenwinst op. Everybody loves an underdog, zelfs al heeft ie zo’n hoofd.

Natuurlijk is het een vreemde zaak dat een Europees staatsburger uit voorzorg de toegang tot een ander Europees land ontzegd wordt, maar van mij hadden ze ’m in de Tower mogen opbergen en daarna de sleutel in de Thames gooien.

Overigens wilde Wilders een paar weken terug nog dat de omstreden prediker Khalid Yasin de toegang tot Nederland zou worden ontzegd. Vrijheid van meningsuiting, ja, ja…

Nee, dit blogpostje is vooral bedoeld om de site te tippen van een van mijn favoriete politieke cartoonisten: Tom Janssen. Die man zegt in één simpele tekening meer zinnigs dan de continue woorddiarree van Wilders.

9 opmerkingen:

Anoniem zei

maar Peter, ben je dan niet blij dat er tenminste een iemand is die
zijn nek uitsteekt tegen de islamisering?

Engeland is niet bang voor Wilders, maar voor moslimterreur.

gr. mo

PeterQ zei

Ik wantrouw per definitie iedere vorm van fundamentalisme, of dat nu de crea christenen zijn, islamieten of mensen als Wilders met zijn populistische one issue praatjes. Speelt mij iets teveel in op latente angst en onderbuikgevoelens van de massa.

En iemand die zijn 'boodschap' verkoopt via zo'n stuntelig in elkaar geplakt en tendentieus promofilmpje als Fitna weiger ik serieus te nemen.

Anoniem zei

helemaal mee eens, hij is verre van subtiel, maar hij is geen bedreiging voor ons en dat kun je van de islam niet zeggen!eerlijk gezegd denk ik dat het toch al te laat is, want geweld wordt beloond
these days.

gr.mo

De Eeuwige Bron zei

Leuk geschreven Q, maar eigenlijk vind ik negatieve aandacht nog te veel eer voor deze gast.

Anoniem zei

@Sofie
ik vind het een moedig man. hij doet het toch maar voor gevaar voor eigen leven. zo kun je het ook zien. wat doe jij eraan behalve
Wilders bekritiseren?

mo

PeterQ zei

@ Sofie: Zoals gezegd: postje was puur ter promotie van de cartoonsite. Heb al meer letters aan die man besteed dan eigenlijk de bedoeling was.

@ Mo: Niet zo bitchen tegen medereageerders! Je stemt toch niet op dat peroxidehoofd mag ik hopen? Pas op hoor, straks word je nog ‘ontvriend’.

Anoniem zei

aan politiekcorrect Wildersbashen
doe ik niet mee, de man heeft gewoon een punt als hij zegt dat islamisering boven ons hoofd hangt,
Aan die burgelijke schijterij van nu hebben mijn kinderen straks geen boodschap. Het is zo gemakkelijk om Wilders af te schilderen als rascist of weet ik niet wat. Ondertussen leeft hij wel in een gevangenis omdat hij religieuze malloten beledigd heeft
Nee ik vind Wilders vergeleken met al die andere politici een held die
de vinger op de zere plek durft te leggen

gr mo

PeterQ zei

Waarvan akte Mo.

Anoniem zei

lees eens wat van Afshin Ellian,
hij gebruikt weinig verspilde letters:)
gr mo