maandag 30 augustus 2010

Moderne genoegens

In nog geen week tijd breidde mijn materiële bezit zich uit met twee hedendaagse hebbedingetjes die het leven van de moderne mensch aanmerkelijk veraangenamen.

Allereerst was daar de nieuwe fiets met elektrieke ondersteuning. Hing ik op een willekeurige ongemotoriseerde tweewieler al na 100 meter met de tong op de stuurstang, met mijn nieuwe seniorenfiets behoren dergelijke taferelen tot het verleden. Mijn stalen ros geeft mij waar nodig namelijk steeds een extra steuntje in de rug.

Fluitend fietsen
Fluitend beklim ik opritten en hellingen, en moeiteloos rijd ik tegen de eerste herfstwinden in langs ploeterende weggebruikers die het zo’n elektrisch ruggesteuntje moeten ontberen. Puur voor de fun rijd ik eventjes stukkies over Walcheren waar ik vele jaren niet geweest ben, omdat de fietspaden verboden gebied waren voor inmiddels afgedankte mijn scootertje.

Nu maar hopen dat er nog iets van een nazomer in het verschiet ligt, zodat me nog een paar leuke fietstochtjes gegund zijn.

Nog een impulsaankoopje!
Om te voorkomen dat ik tijdens mijn fietsexcursies onaangenaam verrast word door een niet ingeplande regenbui heb ik gelijk ook maar zo’n fijne smartphone aangeschaft.
Daarop kan ik o.a. de buienradar checken, via Google Maps mijn route uitstippelen en de oplaadpunten voor mijn fietsaccu vinden.

Natuurlijk zit er nog een stortvloed aan extra toeters & bellen op mijn nieuwe mobiele speeltje. Als ik niet op de fietsexpeditie ben, kan ik altijd nog op ontdekkingstocht in de 200 pagina’s dikke gebruiksaanwijzing van mijn smartphone.

Kortom, er gaat op mijn ouwe dag in meerdere opzichten een nieuwe wereld voor mij open. Welkom nieuwe horizonten!

6 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Joh, dat zijn nog eens leuke speeltjes.
Veel plezier er mee!

PeterQ zei

Ja, kindje is blij!

Misschien kom ik nog wel eens langszoeven om Sofie in het echt te zien.

De Eeuwige Bron zei

Niet voorbij zoeven maar even stoppen en bijtanken.
Maar eerst ga ik even 2 weken naar Spanje.

PeterQ zei

Lekker vooruitzicht! Goeie vakantie gewenst alvast.

Als jij terugkomt ga ik een weekje naar Barcelona.

Vrees dat langskomen op de elektrofiets dan klimatologisch onhaalbaar zal zijn. Dus dat wordt dan volgend jaar.

Bieptiep zei

Welkom in de wereld van de fietsenden! Kan mevrouw Q. je bijhouden op je fietsexcursies of hebben jullie beiden een exemplaar aangeschaft?

PeterQ zei

Nou, het is eerder omgekeerd: ik kan mevrouw Q moeiteloos bijhouden, want we zijn allebei elektromobiel!