donderdag 21 juli 2011

Echo’s uit het verleden


Op mijn werk o.a. bezig met de aanzetten van een fototentoonstelling over de sixties die in oktober rond moet zijn. In een oriënterend gesprek met De Piek (die in dezelfde maand het 40-jarig jubileum viert) werd mij getipt ook eens contact op te nemen met Jan S. die in die tijd heel wat gefotografeerd heeft.

Bij het horen van die naam ging er bij mij al een klein belletje rinkelen. Toen ik hem eenmaal aan de lijn had bleek het een oude collega te zijn met wie ik in de zeventiger jaren had samengewerkt.

Jan vertelde me in dat gesprek dat hij ooit een foto had gemaakt bij een concert van Kevin Coyne in De Piek waarop ik duidelijk herkenbaar in het publiek zit, samen met mijn toenmalige vrouw Dea. Hij opperde dat ik maar eens in de online database van het Vlissingse Gemeentearchief moest rondsnuffelen.

Huispermanentje
En ja hoor, binnen no time de foto in kwestie gevonden. Daar zitten we op de grond vooraan het podium bij Coyne. Moet volgens mij in 1973 of ’74 geweest zijn, want ik heb een snorretje, lange bakkebaarden en iets wat op een huispermanentje lijkt.
Zoiets mag je met recht een blast from the past noemen, zeker wanneer je de foto in kwestie nooit eerder gezien hebt.

Wat is er sindsdien veel gebeurd in de muziek, in de wereld en in mijn leven. De eigenzinnige singer-songwriter overleed in 2004 en volgende week is het op de kop af al weer 15 jaar geleden dat Dea is gestorven.

Van Kevin Coyne ga ik nog maar eens wat muziek zien te downloaden. En Dea, die ga ik binnenkort maar weer eens een bloemetje brengen…

5 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk! Is Jan S. dezelfde Jan S. die zo veel leverde voor Middelburg Dronk?

PeterQ zei

Dat zou heel goed kunnen Edwin, tenminste als bij jou ook die S voor Simonse staat.

Anoniem zei

Goh, leuk zeg die foto, ik herkende jullie meteen. Ik wil ook naar Dea,
zullen we samen een keer gaan Peter?
gr Mo

PeterQ zei

Is goed Mo. Neem nog contact op voor een afspraak.

Anoniem zei

is goed Peet.