donderdag 24 november 2011

Kleine jochies worden groot



Tjemigdepemig, time flies when you’re having fun... Morgen word ik 60. Ben ik dan nog een steeds oudere jongere of al officieel een ouwe lul?

Toch wel een gedenkwaardige mijlpaal. Voelt tegelijkertijd ook vreemd, want in mijn hoofd ben ik twee decennia jonger, terwijl mijn lichaam daarentegen weer iets van tien jaar voorloopt.

Knakkende & stramme gewrichten, piepende longen en structurele moeheid teisteren mijn bejaarde systeem. Op mijn to-do-list: alvast rollator & stoeltjeslift bestellen, aanmelden voor verzorgingsflat en aanbod incontinentieluiers onderzoeken.

Maar eerst genieten van een culinair weekend dat Mevrouw Q voor mij in petto heeft. Even weg uit onze nog steeds onttakelde, kale kamer.

Geen bloemen, geen bezoek.

2 opmerkingen:

Unknown zei

Je woorden in de lift gisteren waren blijven hangen. Ik zei het toevallig nog tegen Marleen, later. Meestal zeg je het uit beleefdheid dat je het iemand niet zou geven maar jij reist, doet muziek en digitaal en je geeft 'm nog zodanig van Jet dat ik zou willen zeggen. Morgen word je gewoon 40. Officiële getallen bewaren we voor les autres :-)

Fijne dag morgen.

PeterQ zei

Ha, dank je Edwin. Da´s een mooie verjaardagsspeech.

Maar als ik 40 zou zijn geworden, dan moest ik nog 25 jaar tot aan mijn pensioen, en dat lijkt me een minder aantrekkelijk vooruitzicht :)