maandag 9 augustus 2010

Vastgeroeste zomergewoontes


Ik ben mijn eigen déjà vu: mijn zomerbeleving verloopt eigenlijk volgens hetzelfde patroon als vorig jaar. Op zoek naar frisse lucht rij ik meestal doelloos zigzaggend over Walcheren, op zoek naar onontdekte B-weggetjes, ik hang/lig een paar uurtjes op het strand, speel weer toerist in eigen stad en herbeleef zomerse zen momenten die ik nog ken uit 2009.

En natuurlijk gaat ook nu weer de fotocamera mee om vast te leggen wat ik zoal tegenkom. De afgelopen maand dus vooral druk geweest met het bewerken en online zetten van zo´n 100 foto´s op mijn Flickr site.

Kan geen toeval zijn…

Het zal wel symbolisch zijn dat daar opvallend veel foto’s tussen zitten met roestige details. De spierpijnen die mijn zomer anno 2009 bepaalden zijn dit jaar alleen maar verergerd en mijn gewrichten voelen aan als verroeste scharnieren.

Daarom dit weekend besloten binnen afzienbare tijd een fiets aan te schaffen, in een poging nog iets aan mijn conditie te sleutelen. Heeft wel als consequentie dat mijn brommertje wordt afgedankt en dat ik de komende zomer dus ongemotoriseerd zal moeten recreëren.

Binnenkort nog maar gauw een allerlaatste afscheidsrondje maken...

4 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Ik zit erg te genieten van de roest foto's. Ze zijn echt schitterend, hoewel dat een een beetje een raar woordgebruik is als je het over roest hebt.
Vervelend dat je zo'n last hebt van je spieren. Misschien is een oude solex iets voor je. Als je geluk hebt slaat de motor aan, zo niet, dan trap je je het apelazarus.

PeterQ zei

Leuk om te horen dat mijn 'roest experiment' je bevalt Sofie.
Ter compensatie van al die donkerte heb ik recent nog wat zomerse kleurenfoto's toegevoegd.

Enne, een oude Solex aanschaffen? Had ik niet in mijn blogpostje gezet, maar mijn nieuwe fiets wordt elektrisch aangedreven. Gemak dient den mensch nietwaar?

De Eeuwige Bron zei

Absoluut waar.
Krijg je vast ook een flinke subsidie van de baas. Nu nog een veilige stalling voor je elekro-ros.

PeterQ zei

Yep, de helft van de koopsom gaat via het Nationaal Fietsenplan.

Veilige stalling? Zoals gezegd: hij is elektrisch, dus ik zet er als ik 'm parkeer standaard 220 op :-)