zondag 3 oktober 2010

Pronken met andermans foto’s


Uiteraard heb ik in zo’n fotogenieke stad als Barcelona weer vele honderden plaatjes geschoten, want we hebben daar wat afgesjouwd en bezichtigd. En zoals na iedere vakantie blijf ik ook nu nog wat nagenieten door een selectie daaruit op mijn persoonlijke Flickr fotosite te plaatsen.

Maar er zijn –zoals op iedere vakantie- ook de nodige foto’s die ik nìet heb geschoten. Omdat ik’s avonds zo min mogelijk mijn camera meesleepte heb ik bijvoorbeeld zelf geen beelden vastgelegd van de Magische fontein of van de ‘correfoc’, de spectaculaire & oorverdovende straatprocessie met duivels, draken en vuurwerk, die urenlang door de straten van Barcelona trok.

Ook geen foto’s van een van de mooiste concertzalen die ik in mijn leven gezien heb (het Palau de la Musica) of van de kleurrijke werken in het Miro museum, stomweg omdat fotograferen daar helaas verboden is.

Maar gelukkig biedt een pas ontdekte Flickr feature uitkomst. Ik maak gewoon gallerijen met foto’s van Flickr-genoten die het wel gelukt is de dingen te registreren die ik zelf niet heb kunnen vastleggen. Zo maak ik mijn vakantie-album toch nog compleet met vaak juweeltjes van foto’s.

Toegegeven, ik had ze het liefst zelf gemaakt (als ik dat al gekund had) en het blijft natuurlijk een beetje pronken met andermans veren. Maar het gebeurt allemaal met keurige bronvermelding, en het levert nog leuke reacties van de makers in kwestie op ook!

Wat kan internet toch leuk zijn…

1 opmerking:

Anoniem zei

hey Peter
ik had wel verwacht dat er iets over
John Lennon zou staan op je blog
vandaag? ;)
liefs,
Mo