zaterdag 12 maart 2011

Stille chill


Sinds vrijdagmorgen zitten we op ons laatste strand, de verstilde eindeloze zandstroken van Tangalle waar het –zoals verwacht- nog stukken rustiger is dan het toch al niet bepaald overvolle strand van Mirissa.

Rice & curry finished
Misschien is het hier, mede door de start van het laagseizoen, zelfs wel een beetje te stil. Er hangt op Tangalle Beach een vriendelijk en zeer relaxed ganjasfeertje, maar ook hier zijn de eerste restaurantjes al aan het opbreken en de eettentjes die nog wel open zijn gaan ook al weer vroeg dicht.
Toen we gisteravond om 20.00 uur wat wilden gaan eten bij een tentje met 6, 7 bezette tafeltjes, bleek het al niet meer mogelijk rice & curry te bestellen. En omdat ik dat per se eindelijk weer wel eens een keertje wilde eten, was het een heel gedoe om dat ergens nog te pakken te krijgen.

Prettige prijsstelling
Het leukste nieuws is wel dat we een fantastisch, betaalbaar hutje hebben kunnen huren, direct op het strand. We vallen in slaap bij het geluid van de branding en worden wakker met een breed scala aan vogelgeluiden en de opkomende zon die door ons raam schijnt. Voor dit paradijselijke plekje betalen we inclusief ontbijt slechts 16 euri per nacht! Hebben hier zelfs een huisvaraan, we noemen haar Sjaan.
Hebben voor de drie dagen dat we hier zitten wel gelijk een brommertje gehuurd voor de prettige totaalprijs van € 13,00. We zitten namelijk zo ver in de bush bush dat mobiliteit wel een randvoorwaarde is. Moet er niet aan denken iedere dag zulke stukken in de hitte te lopen.

Easy Rider Revisited
Ik vind het bovendien weer een zeer groot genoegen om eens lekker op een goed, leuk opgevoerd brommertje te tuffen. Voel me als een vis in het water, ondanks links rijden en incidentele verkeersgekte.
We gaan regelmatig gewoon een stukje tuffen om luchtverfrissing te ervaren, want het is hier ondanks de zeewind plakkerig warm. Zien er dan ook vaak Balinees verploert uit en we kijken uit naar het koelere klimaat in de bergen. Maandag trekken we door naar The Hill Country, voor 1-2 dagen in Ella.

Sticky greetings from Tangalle!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

ha die Peter en Marianne,
Nou, dat is idd niet duur zeg en
hartstikke leuk/romantisch om zo op strand te verblijven! Hoe warm is de zee eigenlijk? Ik kan me goed voorstellen dat jullie nu voor de afwisseling naar koelere plekjes verlangen.In Spanje heb ik een keer op een middag non-stop onder de douche gestaan.Toch genoot
ik waanzinnig van de zon en de warmte.
Zo, dan is het nu weer bijna tijd om boodschapjes te halen. Het weer lijkt redelijk vandaag. Er schijnt zelfs een zonnetje!
Ik wens jullie nog veel plezier toe
en tot later weer.
veel liefs,
Mo

Anoniem zei

hoi lieve allebei!

't Heeft even geduurd voor ik van me liet horen ... de afgelopen week had ik m'n tweeling-nichtjes een paar nachten te logeren ... en dat is behalve veel genieten ook weinig toekomen aan wat anders!
Het ziet er goed bij jullie ... wat een prachtige plaatjes èn dat strand van Tangalle ziet er heel aantrekkelijk uit!
Benieuwd hoe de komende dagen eruitzien!!
Geniet ze!!

liefs,
ANja

Anoniem zei

het lukt me maar niet om een reaktie te verzenden drukte steeds op de envelop , niet goed dus, ik hoop nu wel! Ik volg jullie,en wens jullie heel veel plezier en geniet!!!! Dikke kus Jet