donderdag 10 maart 2011

Last day in paradise



Allereerst dank aan iedereen die de moeite heeft genomen om via dit blog te reageren. Altijd leuk om berichtjes van het thuisfront te lezen.
Door een belabberde internetverbinding twee dagen niet online gekund, en dat is voor een modern mensch toch een vreemde gewaarwording.

Inmiddels zijn wij al weer begonnen aan ons laatste dagje op het fantastische Mirissa Beach.

Hectische strandactiviteiten
Tja, wat doe je zoal op zo´n idyllisch strand? De gebruikelijke dingen: stukje langs de vloedlijn sjokken, koppie onder gaan in de bruisende branding, lekker eten (gisteren bijvoorbeeld de beste inktvis sinds vele jaren!), wat hangen & rondlummelen in de schaduw, naar de surfers staren en maar weer een drankje nemen om het vochtpeil op verantwoorde hoogte te houden. It’s a hell of a job, but someone’s got to do it…

In de Top 10

’s Avonds ondergaat het overdag zo verstilde strand een magische verandering met talloze lichtjes, vuurtjes, lekkere muziek en overal tafeltjes in het zand. Een sprookjesachtig en relaxed sfeertje, waardoor Mirissa Beach een hoge plek verdient in mijn Persoonlijke Stranden Top 10.

Een bruid in de morgen
Vanochtend werden we om 7.00 uur wakker doordat er in de tuin van ons hotel al een uitgebreide bruidsfotosessie aan de gang was, compleet met bruidsjonkertjes en –meisjes.
Idioot leuk gezicht zo vroeg op de morgen en ik heb natuurlijk gelijk mijn camera gepakt om mijn eigen bruidsreportage te maken. De bruiloftspartij vond het allemaal best en met name de feestelijk uitgedoste kinderen poseerden bereidwillig.

Vandaag gaan we proberen een brommertje te huren om wat verderop een groot Boeddhabeeld en een tempel te bezoeken, want we moeten nu ook wel nodig eens wat cultuurgoed tot ons nemen.

Morgen trekken we weer door naar Tangalla, het laatste strand voordat we richting the hill country gaan. Hopen dat ze in Tangalla WiFi hebben…

2 opmerkingen:

Romas zei

Yo die paps en mams, hier Yo Joop.
Wat een leuke verhalen en positieve ervaringen. Hebben je al King Prawns gegeten met knoflooksaus?
Nou ik heb het ook goed naar mijn zin op vakantie-adres. Mijn dag - nacht ritme is wel anders. Ik ben 'snachts veel op stap en vang bijna dagelijks een muis. Ze hebben me een speelgoed muis gegeven, maar dat is net een dode muis. Afijn ik ga een tukje doen en wens jullie nog een fijne tijd.
Groeten Yo Joop en m'n verzorgers.

Anoniem zei

hoi Peter en Marianne,
heerlijk om te lezen waar jullie
het allemaal druk mee hebben!! Terwijl ik dit stukje schrijf kijk ik even naar buiten, `t weer valt tegen; geen zon, veel wind en binnen is het maar donker en somber. Straks naar de bieb wat films terugbrengen en weer wat nieuws lenen en dan lekker voor de kachel met een boek en een bak bagger:)je moet wat...!
Nou,lieve mensen,heel veel plezier nog
en tot snel weer!
liefs,
Mo