dinsdag 19 mei 2009

Expanding universe


Uit recent onderzoek blijkt dat internetgebruikers vorig jaar wereldwijd 487 miljard gigabytes aan digitale informatie hebben geproduceerd. Dit komt overeen met 30 miljard gevulde iPods of 162 triljoen digitale foto's.

Dat aantal zal naar verwachting elke anderhalf jaar verdubbelen. De onderzoekers stellen dat het digitale universum in 2012 vijf maal zo groot zal zijn als in 2008.

Best benieuwd hoe groot (of eerder: hoe klein) mijn aandeel in dit alles is, en al helemaal of ik in 2012 überhaupt nog bezig ben met een weblog. Maar voorlopig blijf ik nog wel mijn bescheiden hoeveelheid bits & bytes aan de digitale kosmos toevoegen.

Sterker nog: over twee weken starten we op mijn werk met een gezamenlijk weblog waaraan ik ook meewerk. Daarover binnenkort misschien meer.

Geen opmerkingen: