zaterdag 13 december 2008

Muziek van het Jaar

De tien beste albums van 2008 volgens de kenners van OOR:

1. TV On The Radio – Dear Science
2. Fleet Foxes – Fleet Foxes
3. Vampire Weekend – Vampire Weekend
4. MGMT – Oracular Spectacular
5. Portishead – Third
6. Elbow – The Seldom Seen Kid
7. The Last Shadow Puppets – The Age Of The Understatement
8. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
9. Santogold – Santogold
10. Voicst – A Tale Of Two Devils

Vaak kan ik mezelf niet meer herkennen in de jaarlijkse eindlijst. Dat valt dit jaar erg mee: de nummers 2, 3, 4, 6, 8 en 9 behoren ook tot mijn favorieten van 2008. Met name 2, 3 en 8 kan ik persoonlijk van harte aanbevelen. En ook 6 is een groeiplaat met heel mooie momenten.

TV On The Radio kende ik nog niet, maar ben ik terwijl ik dit blogpostje tik aan het binnenhalen. Wat ik er tussen de bedrijven door van hoor, kan me zeker bekoren. Last minute ontdekking dus.

Ik mis nog wel: Firewater (The Golden Hour), Bob Dylan (Bootleg Series vol. 8), Beck (Modern Guilt), Arcade Fire (Neon Bible), Dunkelbunt (Morgenlandfahrt), Gare du Nord (Sex ‘n’ Jazz).

PS
Beste muziekfilm-DVD: I’m not there.

Geen opmerkingen: