zondag 22 februari 2009

Eerste lentebode?


Als bij toverslag was ik gisteren verlost van de mij al weken teisterende stramheid en spiermalaise. Toen daarna ook nog een knetterend zonnetje aan de hemel verscheen, wist ik het: ik moest er op uit.

Strandtentmoment no.1
Voorzien van zonnebril en MP3-spelertje eerst een wandeling ondernomen door het waterwingebied om mezelf daarna te belonen met het eerste officiële strandtentmoment van 2009.
Zelfs het feit dat het terras deels bevolkt was door luid kwetterende Germanen die het carnaval ontvlucht waren, deerde mij niet. Met mijn portable jukebox, een flinke plens zon en een Duveltje voel ik me al gauw King of the World.

Ik geef toe, het is niet echt breaking news, maar voor mij wel het leukste buitengebeuren sinds lange tijd. En dat moest ik gewoon even vastleggen voor mezelf.
Juist omdat het vandaag weer grijs is en ik opnieuw zo stram ben als een ouwe pijnboom.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

waar zat je gisteren Peter, bij Panta Rhei?
zaten we vlak bij elkaar!
heb gisteren een bezoekje gebracht aan de boulevard ,bij mensen die daar in een schitterend appartement
wonen. jammergenoeg scheen maar kort de zon, maar het uitzicht was
geweldig. op naar het zonnige voorjaar!!
gr Mo

PeterQ zei

Nee Mo, niet bij Panta Rhei. Dat is tijdelijk gedemonteerd i.v.m. dijkverzwaring en gaat pas in mei weer open.
Daar (of in ieder geval in de buurt) kun je mij dus inderdaad het grootste deel van de zomer vinden.

Zat dus noodgedwongen ergens anders, in een strandtent in Valkenisse. Was ook leuk.