woensdag 11 mei 2011

The Beat Goes On (1)



Moest laatst mijn huiskamerlaptop -die ook als superjukebox fungeert- noodgedwongen formatteren en werd toen slachtoffer van een klassieke fout. Geen backup gemaakt en dus alle met veel zorg samengestelde playlistjes foetsie.

Nou ja, shit happens
. Rewind & start again. Dus tussen al het sociale media geweld door ook weer bezig met het maken van muzieklijstjes met favoriete tracks.

Klassiek geluid & beeld

Daartussen zitten de nodige nummers die ik al vele tientallen malen (zo niet vaker) gehoord heb en die mij absoluut nooit vervelen. Het zijn tracks die de magie van een klassieke popsong hebben, zeg maar mijn all-time favourites.
Vele daarvan heb ik altijd ook op mijn MP3-speler staan en sinds ik in het bezit ben van een netbook waarop het prettig filmpjes kijken is, zoek ik ook wat actiever naar bijbehorend beeldmateriaal.

Video jukebox

Waarom niet van de nood een deugd maken en sommige van die filmpjes dan ook niet op dit blog parkeren? Laptopje verbinden met aan huiskamerstereo gekoppelde tv en zo ontstaat weer een leuke video jukebox. En u, lieve bloglezer, bent er ook goed mee. – hoewel de songs & clipjes niet voor ieders smaak zullen zijn.

Een lang intro voor een nieuwe, regelmatig ververste blogserie met YouTube filmpjes onder de titel The Beat Goes On. En die hoort natuurlijk te starten met dat gelijknamige nummer van Sonny & Cher uit 1967.

La de da de dee, la de da dee da…

3 opmerkingen:

Anoniem zei

leuk om dit te zien en weer eens te horen.
Ken het liedje nog goed van vroeger;
en Sonny en Cher vond ik maar wat hip!
grt. mo

PeterQ zei

Leuk dat iemand dit leuk vindt. Ook leuk dat iemand dat dan even meldt.
Er komt nog meer.

Trouwens, 'hip', wat was dat ook alweer?

PeterQ zei

Leuk dat iemand dit leuk vindt en extra leuk dat je dat dan ook nog meldt. Komt nog meer moois & leuks.

Wat is trouwens ook weer 'hip'?