woensdag 22 juni 2011

Liefde op het eerste gehoor



Moet nodig mijn hd-recorder opschonen. Staat o.a. zo’n 24 uur live Pinkpop op die ik eigenlijk nog moet doorploegen. Ik pik uit de nieuwe, mij vaak weinigzeggende acts toch altijd wel iets dat me direct aanspreekt. Als dat niet gebeurt is het al gauw: fast forward!

Instant click
De klik was er meteen toen ik Band of Horses zag optreden. En ‘NW Apt.’ was gelijk zo’n nummer dat eigenlijk niet zou misstaan in mijn ongoing reeks ‘The Beat Goes On’.
Zo hoort voor mij een band te klinken: strak, meeslepend en vitaal. Zo hoor ik gitaren het liefst, die drum sound in het intro, die samenzang, dat refrein!
Een nummer waarbij ik weer luchtgitaar riffs sta te maken in de huiskamer en dat regelmatig op repeat mag. Zo’n instant klassieker binnen het genre. Nee, laat ik nou niet zuinigjes doen, ik voel dat ik deze track nooit beu zal raken.

Love at first sight dus, deze band die op hun recentste cd ‘Infinite Arms’ het uitgestrekte gebied tussen Crazy Horse en The Great Lake Swimmers verkent. Want ze kunnen ook hele, mooie verstilde songs aan, maar winnen door dat contrast alleen maar aan diepte.

Over contrast gesproken: intrigerende begeleidende clip, waarin de groep niet eens in beeld komt. Zo’n bandje bedoel ik nou…

Geen opmerkingen: