zaterdag 25 oktober 2008

Hersenscheten & multitasking


Toeval bestaat niet. Ben je net aan een nieuw weblog begonnen en dan staat er in je eigen regionale krant een groot artikel onder de fraaie kop ‘Iedere hersenscheet op het internet’.

Daarin zet de Provinciale Zeeuwse Courants zoveel jaar na de eerste grote blog hausse nog eens ten overvloede de verschillende soorten weblogs op een rijtje: van lifelog tot linkdump, van shocklog tot reisblog.

Passie en vasthoudendheid
Essentie van het artikel is dat bijna niemand die enthousiast aan een weblog begint dat op de lange termijn volhoudt. “Passie en vasthoudendheid” zijn volgens een van de geciteerde experts de sleutelwoorden voor een lang blogleven. Mag ik daar uit eigen ervaring ook de niet onbelangrijke factor Tijd aan toevoegen?

Want zelfs al zou ik het ambiëren om van iedere brain fart een blog postje te maken, ik zou er niet aan toekomen. Ik heb namelijk ook nog wel andere dingen te doen.

Modern multitasken
Zoals daar o.a. zijn: het labellen & ordenen van mijn immer uitdijende muziekcollectie, het scannen & retoucheren van oude jeugdfoto’s t.b.v. mijn Flickrsite, het ontdekken van de zojuist geinstalleerde Adobe Master Collection CS3 (de multimediale Doos van Pandora), het oplossen van ettelijke cryptogrammen en het bekijken & beluisteren van een niet onaanzienlijke stapel nieuwe DVD’s en CD’s. En dan wil ik ook op z’n tijd nog wel eens een boek lezen.
Niet zo verwonderlijk dat door al dit multitasken mijn hersenprocessor soms oververhit raakt.

O ja, er moet ook nodig nog gesnoeid worden om ons tuintje winterklaar te maken. Bovendien moet ik nu ook snel eens gaan onderzoeken of we in februari nog op wintervakantie gaan, en waar naar toe – Goa of Sri Lanka? Het liefst zou ik eigenlijk onder mijn dekbed kruipen om er na een winterslaap van een half jaar in de lente weer onder vandaan te herrijzen.

Nee, verwacht hier dus vooral geen overvloed aan nodeloze hersenscheten. Af & toe een blogpoepje, als ik er tijd voor heb…

2 opmerkingen:

Bea Babijn zei

Hoe is het mogelijk. Toeval bestaat niet zeggen ze. Ik hoop maar dat de New Yorkse videoblogger Loren Feldman gelijk heeft.
Ik houd me maar vast aan zijn woorden: blijf trouw aan jezelf, vul je blog met jouw gedachten en wees niet bang om geen reacties te krijgen. Dus heb je wat te melden, zet het dan op je blog.
Dus dat is wat ik maar ga doen, mijn blog vullen met mijn gedachten. Kijken hoeveel passie en vasthoudendheid ik bezit!

PeterQ zei

Reacties blijven altijd leuk. Maar ook al krijg je die minimaal, dan nog zou het niet aan je motivatie moeten knagen.

Bloggen moet je toch zoveel mogelijk voor jezelf doen. En dan is het natuurlijk mooi meegenomen dat er anderen zijn die dat lezenswaardig vinden.

Zelf ook benieuwd hoe lang ik het weer vol hou...