maandag 27 oktober 2008

Nieuw: de Q-Jukebox


Recent ontdekt: de Deezer muzieksite. Soort LastFM en je kunt er natuurlijk weer van alles mee: profiel aanmaken, muziek delen, radiostations beluisteren, muzikaal verwante ‘vrienden’ uitnodigen en nog veel meer. Ga ik allemaal niet doen.

Deezer heeft een groot voordeel boven Last FM. Kun je bij de laatste slechts 30 seconden van een nummer beluisteren, bij Deezer zijn alle tracks volledig beluisterbaar. Ook mooi: de mogelijkheid om onbeperkt (?) eigen MP’s te uploaden, daarvan een playlistje te maken en die dan in een compact Flash playertje afspeelbaar in je blog te presenteren. En dat laatste zocht ik nou precies.

Daarom met ingang van heden in de rechterbalk met onregelmatige regelmaat presentaties van leuke muziekjes die frequent in Huize Q draaien.

Verzoeknummers worden welwillend in overweging genomen.

2 opmerkingen:

Bea Babijn zei

Je had me al een link gestuurd maar heb dit nu pas goed bekeken. Veel leuker dan Last FM. Ik dacht al dat ik daar iets fout deed omdat je maar 30 sec. muziek hoorde. Dit is veel leuker. Bedankt weer he!

Peter zei

Graag gedaan Bea.

Vind het leuk werken met dat Deezer. Heb tussen de bedrijven door ook al de nodige eigen MP3tjes geupload. Mijn 'jukebox' is dan ook een mengeling van Deezer-tracks en MP3s uit mijn eigen collectie.

Heb zo achter elke willekeurige pc mijn favoriete nummers als arbeidsvitaminen binnen handbereik.

Nog een tip: je kunt ook een mini-playertje voor 1 nummer binnen je tekst embedden. Geldt echter alleen voor nummers uit de Deezer database. Lukt helaas niet met eigen uploads.

Veel frutsel- en luisterplezier!