donderdag 9 oktober 2008

Son of Q-Blog goes international


Als je het niet weet, is het bijna niet leesbaar, maar hierboven staat rechtsonderin toch echt mijn naam. Een van mijn vele Flickr-foto’s die nu dus afgedrukt staat in een Colombiaans jeugdmagazine.

Een tijdje geleden ontving ik een vriendelijk & vertederend mailtje van Maria uit Zuid-Amerika met het verzoek of ze één of meerdere foto’s uit mijn Thailand reisverslag mocht gebruiken voor plaatsing in Explorando el Planeta. Het blad met een bescheiden oplage van 3000 exemplaren richt zich op achtergestelde kinderen van 7 tot 12 en stelt zich ten doel hun horizon te verbreden.

Iedere uitgave van Explorando el Planeta (Ontdek de wereld) beschikt over een kunst- en een internethoofdstuk en heeft elke keer een ander land als thema; in het binnenkort te verschijnen nummer is dat dus Thailand.

Leuk dat ik daar vanuit Nederland een hele bescheiden bijdrage aan kan leveren. Als dat geen internationale samenwerking in het klein is…

5 opmerkingen:

Lourenza zei

Dat is nou eens een leuke reactie op het online beschikbaar stellen van je foto's.
Heb je ook een exemplaar van het tijdschrift gehad?
Groetjes lot

PeterQ zei

Zo das weer snel Lot. Net online gezet en nu al een reactie van jou.

Ja, ik heb een PDF toestuurd gekregen van het jeugdblad. Schattig hoor.

Jij nog veel bijgeleerd in Amsterdam & Den Haag?

Karolien Selhorst zei

Inderdaad een sterk staaltje internationale samenwerking. Je mag trots zijn op jezelf!

PeterQ zei

Vond het vooral een leuk praktijkvoorbeeld van hoe de wereld door Internet getransformeerd is tot een global village.

Bea Babijn zei

Als ik iets dergelijks nodig heb voor de kinderen op school dan weet ik in ieder geval bij wie ik moet zijn. Echt leuk dit.