donderdag 9 oktober 2008

Testing...


Sitar concert in Goa from Peter Q on Vimeo.

Ooit had ik het plan stukjes uit mijn videoreisverslagen met de wereld te delen. Maar bij het online zetten van AVI-clipjes op YouTube en Flickr vond ik de uiteindelijk doodgecomprimeerde kwaliteit zo ondermaats dat ik er nooit meer mee doorgegaan ben.

Recent ontdekte ik echter Vimeo en dat is een behoorlijke sprong vooruit. Hetzelfde Goa-filmpje, ziet er nu al stukken beter uit. En is waarschijnlijk nog verder te verbeteren als ik me wat meer in de handleiding verdiep.

Per week mag je via Vimeo gratis 500 Mb uploaden. Lijkt veel, maar is het eigenlijk niet. Het korte filmpje hierboven duurt net 2 minuten maar is wel al 460 Mb groot. Vooral geschikt voor korte impressies dus.

Fraai is wel dat Vimeo ook High Definition beeld ondersteunt en die kwaliteit is helemaal verbluffend goed. Ben ik zeker van plan nog eens verder te onderzoeken.

Dus hou dit blog in de gaten voor toekomstige multimedia-uitingen. En misschien komt er ooit wel een knop 'Fillumpies' op de homepage van Limited Productions.

Geen opmerkingen: