donderdag 20 november 2008

Wildplassende blowers


De coffeeshops in Nederland liggen momenteel zwaar onder vuur. Met name in de grensstreken ervaart men namelijk veel overlast van blowgrage toeristen. Eigenlijk wil het CDA en ChristenUnie contingent natuurlijk gewoon het hele gedoogbeleid afschaffen, maar je moet ergens beginnen nietwaar?

Narco City?
Vlissingen beschikt over twee coffeeshops en tegenover een daarvan -direct grenzend aan het uitgaansgebied- werk ik. Met name in het zomerseizoen zie ik dus regelmatig hordes buitenlanders bij de overburen binnenstappen en tevreden grijzend weer naar buiten komen. De aanloop is dermate groot dat je zou verwachten dat Vlissingen des zomers in een regelrechte narco stad verandert. Toch heb ik dat nooit als zodanig kunnen vaststellen.

Veelgehoorde klachten in de grensstreekgemeenten spitsen zich toe op verkeersoverlast en wildplassen. Heb ik hier ook nog nooit met eigen ogen kunnen aanschouwen. In de buurt van de twee Vlissingse coffeeshops zijn namelijk zat parkeermogelijkheden en de meeste wietshoppers doen hun aankopen hier dus te voet. Om daarna waarschijnlijk door te wandelen naar boulevard of strand en daar hun rookwaar uit te testen.

Blaasproblemen?
Ook eigenlijk nog nooit eerder gehoord dat blowen op de blaas slaat. Van bier ken ik dat verschijnsel wel uit ervaring, maar dat wordt in coffeeshops niet geschonken. Wel in de vele cafés in de binnenstad, maar die veroorzaken dan ook geen overlast.

Persoonlijk prefereer ik een tevreden blowende Belg boven een brallende Brabo vol bier (van die laatste categorie ondervind ik zelf namelijk iedere zomer veel overlast). Maar daar denkt men in Bergen op Zoom en Roosendaal duidelijk anders over.

Hou het simpel
De oplossing? Geef iedere gemeente gewoon één shop voor de eigen dope heads en open voor non-locals op het plaatselijke industrieterrein een supershop met flinke parkeerfaciliteiten. En vergeet dan ook gelijk niet wat toiletblokken erbij te plaatsen!

6 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Hou het simpel!
Je hebt hier wel met de overheid van doen Q.
Ik vind het een top idee maar of de betuttelaars hier aan willen ..? Het schijnt dat Nederland de minste harddrugsgebruikers telt.
Door de coffeshops?

PeterQ zei

OK, nog een andere simpele optie dan: verklaar door Eurowetgeving de Cannabis Sativa Hollandica in Nederland tot beschermde plantensoort, uitsluitend te verkrijgen op vertoon van een Nederlandse identiteitskaart.
Hup, weg drugstoerisme!

Eigen volk eerst nietwaar?

test zei

Hola Peter,

Jouw blog ontdek ik nu pas. Een mooie vind ik. Into netvibes, zeg ik je!

En wat betreft die blowers: die doen toch geen vlieg kwaad in onze stadjes. Laat ze toch lekker, inderdaad...

test zei

Ow, weer met andere account. Twas Edwin.

De Eeuwige Bron zei

Doe niet zo eng Q!

PeterQ zei

Hoezo eng?

Zelfs de gemeentepolitiek in Eindhoven en Terneuzen overweegt nu stadswietkwekerijen. Als dat geen plaatselijk belang is, dan weet ik het niet meer...