woensdag 16 februari 2011

Weg uit een warrige wereld


Met een kettingreactie aan volksprotesten in de Arabische regio is de wereldorde plotseling drastisch aan het verschuiven.
Maar ook dichter bij huis dienen zich grote veranderingen aan. Op mijn werk bijvoorbeeld waar ingrijpende bezuinigen ons versneld dwingen tot een nieuwe organisatiestructuur, met alle onzekerheid en stress die daarbij hoort.

Verre time out
Als er één moment is voor een time out, dan is het nu wel. Gelukkig had ik met een vooruitziende blik in december al twee tickets richting Sri Lanka aangeschaft.
Wij laten binnenkort de boel de boel en vertrekken per 1 maart richting zonnige stranden, boeddhistisch cultuurgoed en lekker eten. We zien wel weer verder als we drie weken nadien terugkomen.

Misschien wacht ons bij terugkomst wel een nieuwe pleinrevolte: het Vlissingse Stadhuisplein bezet door verontruste bibliotheeklezers?

Nu maar hopen dat er binnenkort ook geen volksopstand ontstaat in de Arabische Emiraten, want wij hebben zowel op de heen- als de terugvlucht een tussenstop in Dubai.

Ik neem in ieder geval mijn nieuwe netbook mee om af & toe de toestand in de wereld te checken. Maar vooral om via dit blog onze reisavonturen vast te leggen.

8 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

En dat laatste is vooral heel leuk voor ons, de thuisblijvers. Daar verheug ik me al op.
Een hele fijne vakantie alvast!

PeterQ zei

Dank je wel Sofie.

We gaan erg ons best doen om te genieten, te relaxen en daarvan af & toe verslag te doen in dit blog.

Bieptiep zei

Als de Tamil-tijgers en de natuur zich koest houden, wordt het vast een super-relaxte vakantie. Zonnige stranden, mooie lagunes, lekker eten: heerlijk!
Ik kijk uit naar jullie reisavonturen.
En als jullie weer terug komen, is het hier inmiddels lente. Ook erg fijn.

PeterQ zei

Misschien kunnen we er beter ons allerlaatste personeeluitje van maken?
Heb volgens mij al twee aanmeldingen.

Romas zei

Voordat jullie na 3 weken niet meer terug komen, onderzoek dan nu nog eens http://www.lankaland.com/ voor een leuk vakantiehuis.

PeterQ zei

Als ik over genoeg euri beschikte ging ik daar ter plekke op zoek en kwam voorlopig niet meer terug.

Anja van Sparrentak zei

lieve allebei!

HEERLIJK vooruitzicht!
Geniet ze!!

tot daarna,
Anja

Anoniem zei

jammer dat ik je gisteren niet meer heb gezien, of was je er niet?
fijne vakantie nog!!
liefs,
Mo