maandag 28 februari 2011

En route!


Goed, we zijn bijna en route.

Morgenochtend etappe 1: de treinreis naar Schiphol. 's Middags om half 3 vliegen we via een nachtelijke tussenstop in Dubai naar Sri Lanka waar we morgenochtend om 8.30 uur plaatselijke tijd op Colombo Airport hopen te arriveren. Daar zou volgens afspraak een taxi voor ons klaar moeten staan om ons in 3-4 uur naar de zuidkust te transporteren.

Volgens schema zouden we dus zo rond het middaguur (volgens ons bioritme dan zo 9.00 uur) moeten arriveren in onze van te voren geboekte strandaccommodatie, het International Beach Hotel (klinkt aanzienlijk grootser dan het is) in Hikkaduwa, zo’n 15 kilometer ten noorden van de voormalige VOC-vesting Galle.

We zullen Hikkaduwa -waar we voor drie nachten een kamer hebben- vooral als uitvalsbasis gebruiken om de zuidkust verder te ontdekken. De bedoeling is dat we daar op verstilde stranden kamertjes gaan zoeken voordat we na ongeveer anderhalve week vanuit Tangalla naar het noorden afbuigen, richting de bergen.

Daar staan 1-2 dagen verblijf in Ella op het programma, tussen de theeplantages, en van daaruit een 7 uur durende treinreis richting Kandy, de tweede grote stad na Colombo. Hoe lang we daar blijven en wat we daarna gaan doen is op dit moment nog onzeker.

Eén ding is wel zeker: we verheugen ons op veel dingen, maar vooral op rust & zon.

3 opmerkingen:

Romas zei

De vakantie van Joop van is van 28 februari 2011 tot ergens in maart rondom de Lente

Mijn vakantie en reis zijn direct begonnen in 5 minuten, op transport van de Steenhuisstraat naar de Groen van Prinstererlaan in V aan de S.
Het nieuwe buiten is groot en groen, met nu in huis geen trap en een eigen deur om in / binnen en uit / buiten te lopen. Buiten zijn er echter weer vele andere soortgenoten dan thuis, daarom lig ik veel binnen op de bank op een kussen en slaap veel.
Ondanks dat ik hier heetzelfde eten krijg, smaakt het me niet en eet ik weinig. Mijn nieuwe verzorgers denken dat ik een jetlag heb, maar ik mis jullie gewoon en mijn vertrouwde omgeving en rituelen met jullie.
Afijn, ik heb nu jullie plan gezien, maar pas daar op
voor mijn grote soortgenoten
de Tamil Teigers.

Maak het er het beste van, dan doe ik dat ook. Knuffels van Joop.

Anoniem zei

hoi, lieve allebei!

Als jullie dit lezen hoop ik dat jullie al hebben kunnen genieten van rust & zon!! HEERLIJK!! Hier schijnt vandaag ook een zonnetje (met temperaturen van rond het vriespunt!).
Geniet ze!!
En Joopje gaat z'n aandacht wel organiseren.

liefs,
Anja

PeterQ zei

Hee Joop!

Hier spreekt je mams. Wel goed eten hoor knul. Dat doen wij ook.
De eerste curry hebben we al achter de kiezen.
Op de bank liggen kun je thuis ook. Lief zijn voor je tante en je oom, anders nemen we geen cadeau voor je mee.

Ook groeten van je paps. Die heeft beloofd morgen een stukkie verslag in zijn blog te zetten.