dinsdag 8 maart 2011

On the road again


Dankzij een streng dieet van sapjes, soepjes, thee, fruit en medicamenten lijkt het allerergste darmleed gelukkig weer al enigszins geleden.

Gisterochtend lekker op een bedje aan de baai gelegen en heerlijk gepoedeld in het zalige zeewater. Daar ook een hele tijd zitten keuvelen met Ferry, een Hollandse jongen die aan een wereldreis van een jaar bezig is. Aangezien hij in ieder geval ook op onze eerdere reisbestemmingen geweest is, was dat leuk verhalen en anekdotes uitwisselen.

´s Middags met de tuk tuk naar Galle geweest om te pinnen. Gelijk natuurlijk ook het oude Hollandsche fort bezichtigd voor een snufje van die goeie, ouwe VOC-mentaliteit. Was even leuk om rond te lopen, maar bepaald niet spectaculair.

Picture, please?

Het allerleukste daar vonden we de vriendelijk locals die er rondliepen en die maar wat graag gefotografeerd wilden worden. Sommigen vroegen me er zelfs om, zoal de man die wilde dat ik zijn kinderen en zijn vrouw op de foto zette. Wat hij daar precies mee opschiet is me onduidelijk, maar ik hou er een paar leuke portretfoto´s aan over.

Mooi toeval was ook dat er die middag een ware bruiloftsexplosie was met stralende bruidjes die daar voor een photo shoot waren.
Allerleukste moment: een paar busladingen schoolkinderen in witte uniformpjes, die op schoolreisje vanuit de bergregio waren, Zagen waarschijnlijk voor het eerst de zee, want ik heb nog nooit zo’n uitgelaten benden zien golfjetrappen.

Terwijl ik dit blogpostje tik, zitten we in ons favoriete cappucinotentje aan het ontbijt, in afwachting van een taxi die ons 50 kilometer verderop naar Mirissa zal brengen. Het was leuk in Hikkaduwa, maar het volgende strand roept!

5 opmerkingen:

Anoniem zei

hé, lieve allebei!

GOED om te lezen dat het lichamelijke ongemak het genieten niet (of in ieder geval) minder in de weg zit!

Wat jullie zien/ervaren klinkt goed ... da's weer het begin van een mooi fotoboek!

Ga zo door!
liefs,
Anja

Anja van Sparrentak zei

Ik bedoelde natuurlijk:
.... niet (of in ieder geval minder) in de weg zit!!
Anja

Anoniem zei

FIJN DAT HET BETER GAAT MET JE pETER!
krijgen we daar nog bewijs van in de vorm van een foto?!
vandaag naar Roosendaal geweest op bezoek bij Roosje. was heel gezellig,
viel middenin de carnaval en dat is al helemaal niks voor mij,`t was de laatste dag en helaas waren veel winkels dicht. moet ik de volgende keer beter timen !!
Ben eigenlijk net thuis,`k ga nu even lekker zitten met een wijntje en nog even nagenieten!!
tot het volgende verslagje ;))en
geniet ook zoveel mogelijk!!
liefs,
Mo

Anoniem zei

Dag lieve Peter en Marianne, goed te lezen dat alle tips je weer op de been hebben geholpen en dat je weer "on route" zijn. Poes Joop en ik zijn een beetje verliefd geworden op elkaar. Zijn haar is weer aan het groeien, hij rent door de tuin, beloond ons met cadeautjes (muizen)en wil perse bovenop mijn liggen. Ik weet niet of hij nog naar terug wil naar de Steenhuissstr. Maar dat is voor later. Nu nog veel genieten, (mooie) foto's maken en verslag schrijven. Het was hier gisteren lente. Is helaas alweer over. Lieve groet. Maria

Renate zei

Hoi Peter en Marianne,

Ik doe weer eens iets fout, heb net een reactie geplaatst maar ik zie hem niet. Dus doe ik het nogmaals maar nu anders. Volgens mij hebben jullie het prima naar jullie zin. Ik vind het super leuk om jullie reisverhaal te lezen, lichtpuntje van de dag op de Bieb. Wat ik wel cool vind is dat mevrouw de Q. all by herself even met de tuktuk om medicijnen gaat.
Nou geniet er nog maar lekker van!! Dikke kus Renate