zondag 6 maart 2011

Verplichte zondagsrust


Na een heerlijk etentje bij de Italiaan hebben we onze eerste nacht in Unawatuna buitengewoon slecht (zeg maar: nauwelijks) geslapen. Zaten al om 5.00 uur buiten op onze veranda tussen de geluiden van de ontwakende jungle en zagen het langzaam dagen in het oosten.

Het is al de tweede dag dat ik behoorlijk forse darmproblemen heb. Komt het door het klimaat (dat toch behoorlijk vochtiger is dan we verwacht hadden), is het een lichte voedselvergiftiging of een combinatie van beide? Het doet er niet veel toe, het resultaat is dat me zo slap als een vaatdoek voel.

Mijn verpleegster, mevrouw Q -die zelf ook nog doodop is- vertrok al vroeg met een tuk tuk richting apotheek, op zoek naar stoppende middelen. Terwijl zij aan haar welverdiende ontbijt met cappuccino zit, tik ik dit levensteken vanaf mijn bed waar ik de komende uren niet van plan ben uit te komen.

Vervelend allemaal, maar hoort er een beetje bij. Gewoon liggen en wachten tot het weer overgaat.

Welterusten voor nu en tot later.

5 opmerkingen:

miriam zei

Goedemorgen "bleekscheetjes",

Leuk om jullie 1e berichten weer te lezen, behalve dan de ongemakken
van darmen en dikke muggen.
{kleine tip voor de jeuk van deze muggen-tijgerbalsem erop!}
Geniet samen.
Tot morgen
x Mir

Romas zei

Wat vervelend nu met die darmproblemen. Voorzichtig met stopmiddelen als je denk aan voedselvergiftiging. Dat moet je niet binnen houden. Neem ORS en een goede soep. Veel beterschap zo in de verre tropen.
Maria en Robert

PeterQ zei

Thanx for the tip Doctor Robert!
Gisteravond als enige dagmaaltijd uiterst smakelijke noodle soup genuttigd, terwijl mevrouw Q aan de allerlekkerste dhal curry zat.

Niet te vroeg juichen, maar de boel lijkt nu enigszins gestabiliseerd.

Bieptiep zei

Ja, het kan je zomaar overkomen in de tropen:Delhi Belly, Montezuma's Revenge of welke exotische namen ze ook bedacht hebben voor dit ongemak.
Rust, veel drinken en een lekker soepje is het beste.
En verder wat het eten betreft: boil it, cook it, peel it or forget it.
Beterschap!

Anoniem zei

dat is vervelend voor je/jullie zeg!
Hopelijk gaat het snel over. Ik heb vorig jaar ook zoiets gehad, weet er alles van, maar daarna genoot ik wel extra van alles!
tot later weer en hou je taai ;)
liefs,
Mo