donderdag 28 april 2011

Historische hack


Het zat er een keer aan te komen. Deze week was de wereld getuige van de eerste mega internet datadiefstal van maar liefst zo’n 77 miljoen accounts. Sony’s Playstation Network bleek zo lek als een mandje, waardoor nu een gigantisch aantal credit card gegevens mogelijk te koop in cyber space zweeft.

Online gokken
Laat ik nou uitgerekend gisteravond weer eens een keer mijn credit card gebruikt hebben om alvast een cadeau voor Mevrouw Q’s naderende verjaardag te bestellen: de Kindle e-reader.
En nu maar wachten wanneer dit fraaie hebbedingetje arriveert en –nog veel spannender- hoeveel er uiteindelijk wordt afgeschreven. Het hele leven is natuurlijk een gok, maar zeker op internet.

2 opmerkingen:

De Eeuwige Bron zei

Daar gaat mevrouw Q vast heel blij van worden. Vooral op die verre reizen :)

Maar de Kindle ...., daar was toch iets mee? Dat je er alleen boeken van Amazone op kunt zetten of iets dergelijks. Maar misschien vergis ik me of loop ik al weer achter.

PeterQ zei

Die Kindle komt juist in de plaats van verre reizen. Is stukken goedkoper :-)

Ja, die Kindle kan alleen een bepaald soort Amazon boekformaat aan. Maar gelukkig zijn er weer allerlei conversieprogrammaatjes op internet te vinden die dat probleem omzeilen.
Dus ja, je loopt een beetje achter Sofie.