dinsdag 4 november 2008

Even Apeldoorn bellen…



Veelvuldige STER-blokken ervaar ik met name op de commerciële zenders als irritante programmakillers. Maar echt fraaie, inventief gemaakte reclamespots, daar kan ik wel een avond lang naar kijken.

Kwam dus mooi uit dat gisteren Commercials by the Sea in de Zeelandnetstudio’s te Kamperland (by the Sea?) een avondvullend programma bood van ’s werelds beste reclamefilms, met o.a. nominaties van het gezaghebbende reclamefestival van Cannes. Personal favorite: de HBO-promo ‘Surprise’.

De avond werd gekenmerkt door een zekere knulligheid. Haperende presentaties, films op groot scherm vertonen in YouTube kwaliteit? Dat verwacht je toch niet direct in het hi-tech zenuwcentrum van onze regionale Internetprovider.

Maximaal fun moment: voordat een dame van Centraal Beheer Achmea een bezienswaardige multimedia lezing gaf over 25 jaar spraakmakende commercials, verzakte plots het bovenste deel van de publiekstribune.

Briljante timing: de slogan ‘Even Apeldoorn bellen’ zit weer voor jaren geramd in ons collectief geheugen!

Geen opmerkingen: