zondag 5 april 2009

Bali calling


Hier dan toch onverwacht snel een kort levensteken vanaf tropisch Bali, al was het maar om iedereen gerust te stellen dat we levend & wel zijn gearriveerd na een -zoals verwacht- lange, vermoeiende vlucht. Maar inmiddels zijn we een dag verder en is alle reisleed al weer achter de rug en genieten we met volle teugen.

Lekker poedelen
We zitten in een heel aardig, kleinschalig hotelletje ruim buiten het drukke Kuta. Prima accomodatie met aardige staf, uitstekende bedden en zelfs een klein zwembad. Toen ik gistermiddag helemaal daas van de reis mijn vermoeide voeten enige verkoeling wilde bieden in het kinderbadje, gleed ik uit en zat ik -voordat ik het wist- tot mijn middel in het water. Jammer dat daar geen foto's van zijn!

Mijn spijkerbroek is overigens nog steeds niet droog, want de lucht heeft hier een veel hoger vochtigheidsgehalte. Dat laatste is natuurlijk wel even wennen, zeker als je de droge warmte van Griekenland of zelfs Goa en Thailand gewend bent.

Gado Gado!
Gisteravond na anderhalf uurtje slaap en prima avondmaal in ons hotel over het strand gelopen, op zoek naar een alcoholisch nachtmutsje. Kwamen toen bij toeval terecht in restaurant Gado Gado, dat door Lonely Planet getipt wordt als een van de top 5 culinaire belevenissen op Bali. Onder het genot van een cocktail ondertussen even de menukaart bekeken, en toen al snel besloten dat we daar vanavond eens uitgebreid gaan tafelen.

Vandaag na een heerlijke nachtrust met gratis shuttlebus en route geweest naar Kuta, voor boodschappen en pinopname.

Pasar malam in Kuta
Zoals bekend is Kuta tourist hell, maar toch had het ook wel wat. De weinige schaduw langs het uitgestrekte, mooie strand met fantastische branding bevindt zich onder een strook bomen, evenwijdig aan de 'boulevard' c.q. hoofdweg. Daar tussen die bomen is het een complete pasar malam met vreettentjes, mensen met koelboxen, massagedames en allerhande strandverkopers. Kortom, een zeer levendig sfeertje. Lekker gegeten en gezommen en de eerste rode tefallaag zit erop.

Zojuist een brommertje geregeld voor morgen. Dan gaan we op het gemakkie eens een dagtripje maken over het schiereiland onder Kuta. Vanmorgen in de shuttlebus en in de taxi terug al goed de verkeersknelpunten en wegcondities zitten bekijken, maar dat moet toch wel gaan lukken, denk ik zo.

Ik ga er nu maar weer mee stoppen, want mijn vingers slippen over het toetsenbord. En Gado Gado roept! Overmorgen door naar Ubud. Vandaaruit melden wij ons wel weer.

Groeten van Johnny Plongelong en Sari Sarong.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

hé lieve allebei!

FIJN om snel wat te horen ... 't klinkt goed!!
Gelukkig schijnt er hier ook een wat (wazig) zonnetje > genoeg om hier blij mee te zijn, en voor jullie de wetenschap dat jullie 't een stuk beter treffen!!
GENIET ZE!!

groet,
Anja

PeterQ zei

Dag Anja,

Das snel. Net een paar minuten geleden erop gezet en dan al een reactie! Leuk.

En reken maar dat we genieten. Sterkte met het wazige zonnetje. Hier was het vandaag dik 30 graden. Maar ja, iemand moet het doen hè :-)

Anoniem zei

Hee die Peet en Marianne,

Knap om na zo'n vlucht zo snel hersteld te zijn en de weg weten te vinden naar een internetplek. Viel het leed erg mee, of verdampt alcohol sneller uit je lijf op grote hoogte? Veel plezier en laat wat fotos zien. Ook zonder valpartijen is dat vast leuk.

groet
John

Anoniem zei

hoi Peter en Marianne!
eigenlijk wilde ik naar bed gaan, maar dacht kom ik ga nog eens even naar P`s Blog,er zal wel niks opstaan, maar je weet maar nooit en jawel, daar stond al een reisverslagje! wat snel
en ook al wat keertjes gelezen!
fijn dat alles ok is met jullie
ouwetjes ;)! hier ook alles ok
vanmiddag even buiten gezeten, helaas nog wel met winterkleding aan.
tot je volgende postje he en heel
veel plezier daar nog!
liefs,
Mo


hoor!

Bali Hotel zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Lourenza zei

Hoi Peter,
volgende keer gewoon een BHV-er meenemen (ik hou me aanbevolen) voor eerste hulp bij kleine valpartijen!
Veel plezier.
Groetjes Lot

De Eeuwige Bron zei

Wat leuk, zo snel al een berichtje van jullie. Doe je voorzichtig op de brommer :-)

Anoniem zei

Hoi Peter en Marianne,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Volgens mij gaan jullie je daar prima vermaken. Voor wat betreft de de uitglijfoto bij het zwembad,..... geef mij een foto van Peter en een foto van het zwembad en met een beetje shopwerk komt dit helemaal in orde.

Groetjes Renate

Anoniem zei

Hiii!!!
Peet en Marianne, wat leuk om al weer wat te lezen van de reis en 1e bevindingen. Lijkt me heerlijk daar! Hoe is het eten bevallen tot nu toe? NIET TE PEDIS he Peet? Geniet ervan luitjes en tot gauw!.
SELAMAT xx Miriam

PeterQ zei

Aan iedereen die de moeite heeft genomen om te reageren: dank! Leuk om ook van jullie te horen.

Foto's uploaden gaat helaas niet lukken, dus even geduld tot we terug zijn, dan verschijnt er een uitgebreid Bali-mapje. Want o, o, wat is dit een fotogeniek, kleurrijk land. Zoveel moois te zien dat ik soms niet aan foto's toe kom.

Anoniem zei

Jeetje, wat hebben jullie het daar super naar jullie zin. Helemaal leuk!

Maar toch even he,........ die foto van die dolfijnen die hebben jullie toch niet zelf gemaakt, tijdens het snorkelen???

Nou, geniet lekker verder
Groetjes Renate